lørdag 18. februar 2012

Den store shoppingdagen.

Ikke tidenes beste bilde, men la gå!
Og for en teit tittel. Vær forberedt på tidenes mest stereotypiske-blogge-innlegg!

Uansett, i dag har jeg vært på tidenes shoppingrunde.
Jeg pleier ikke å shoppe så mye, men fikk altså et innfall i dag.
I tro med min filosofi er heldigvis det meste (alt?) av bærekraftig karakter.

Jeg kan fortelle at jeg startet med en titt på Bondens Marked, (elsker dette markedet, dessuten er det kortreist mat,) hvor jeg fikk med meg nydelig lynghonning og blåmuggost. (Ja, jeg har smaksløkene til en gammel dame eller noe. Elsker ost og vin snarere enn ... potetgull og bacardi ... eh ... på tross av at jeg bare er i mine tidligere tjueår. Samma det. Å ha en gammel sjel kan være kult!)
Tiden gikk så til fantastiske Velouria Vintage hvor jeg snappet med meg en nydelig vintage Givenchybluse i herlig perlegrå farge. (Jeg rødmer lett, så fargen er i den sammenheng veldig fin og avkjølende). Er superfornøyd med den blusen - og flott at den er brukt. Holdt på å sprekke her om dagen for tidenes kuleste skjorte hos Marc O' Polo. Heldigvis endte jeg opp med denne!
Siden jeg skal ha risotto senere i dag gikk turen også innom Vinmonopolet hvor jeg endte opp med en hvitvin til å ha i risottoen, dessuten til å drikke til: jeg gleder meg til å smake på. Dessuten en øl. Nei, alt skal ikke drikkes i dag ...
På Meny kjøpte jeg med meg mitt eneste u-bærekraftige kjøp, nemlig to sjokoladeplater fra Divine. Sjokoladen er nevneverdig fair-trade. Tenkte jeg skal severe dem som kakako og i boller når jeg får besøk av slektens yngre medlemmer i morgen!

Og! Sist, men ikke minst oppdaget jeg en butikk rett ved siden av Fretex Unika. At jeg ikke har lagt merke til denne tidligere er underlig. Uansett, butikken heter Frelse og er virkelig flott med perfekt utvalg og veldig, veldig hyggelig personale. Her fikk jeg med meg et øyenskyggesett fra Logona. Svak og skimrende rosafarge (på grensen til hvit) og sjokoladebrun - akkurat det jeg trenger når det kommer til øyenskygge. Butikken hadde forøvrig flott utvalg av alt innen økoskjønnhet - så om du er interessert kan det anbefales å ta en titt. Fikk lukta på en rekke økoparfymer, skriver om det i et eget innlegg, og fikk dessuten med meg en parfymeprøve.

Kan vel oppsummere det hele med;
Hurra!

Kommer med smaksvurderinger av øl, honning, vin, ost og dessuten bemerkninger om duftene og øyenskyggen!

2 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har!!
    Jeg er slik "kjedelig og gammel" også; heller vin og (vegansk) ost enn potetgull og bacardi :P
    Mmm, sjokoladene fra Divine er så gode, iallefall de jeg har smakt!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra! Er jo hverken veganer eller vegetarianer - men spiser dog vegetar så ofte som mulig i grunnen, og når jeg kan...(har kryssallergier som gjør dette problematisk i pollensesongen blant annet). Men hvordan funker egentlig vegansk ost? Er det godt?

      Slett