mandag 6. februar 2012

Ymse

Follow my blog with Bloglovin

Lite som skjer. Skal skrive mer snart, lover. Har mye å skrive om. (Som om noen leser, haha!)
Vurderer å slutte å bruke parfyme grunnet miljøet og meg selv. Gruer meg. Det er noe eget ved parfyme og duft og lukter. Kom gjerne med tips! Trenger sårt hjelp her, haha.
(Hadde nevneverdig null problemer med å gå over til økokrem, rens og sminke. Men parfyme! Aaagh .... ) Dette skal jeg selvfølgelig komme tilbake til, da det kan bli et spennende prosjekt.

Uansett. Marco Polo har ofte fine klær, synes jeg. I år har de en rekke søte bluser, for eksempel. Polkadotter og alt. Og til min store glede har de nå fått en håndfull fine plagg merket "Organic" - så da ble dagen min noen hakk bedre. Eksempelvis kan jeg nevne noen fine stripegensere! Jeg er veldig glad i stripegensere, og har to jeg bruker hyppig. Nå som min flotteste stripegenser er i ferd med å bli vasket ihjel, har fått noen stygge vinflekker og har krypet i lengden, utvidet seg i bredden - så kan det kanskje være tilpass med en utskiftning?

Tenker denne.
Fra den økologiske linja, såklart. Jeg skal jo, så godt det lar seg gjøre - bare kjøpe økologisk, miljøvennlig eller brukt så langt det lar seg gjøre i år. Kan i farten neve at langt fra alle plaggene jeg eier går innenfor denne kategorien. Men kan også trekke frem at jeg overlever godt uten noe nytt, så da får jeg heller slite litt med å finne noe. Bedre gjennomtenkt blir det nok også. Uansett: Jeg så på den i butikken i dag. Jeg handler aldri på nettet, forresten. Bare butikk. Da kan man virkelig føle, lukte og oppleve stoffet(eller hvaenn det er man skal kjøpe). I butikken hadde de den forøvrig bare i sort - men den var fin da, selv om det var sorte striper. Tenker egentlig blå eller rødt for litt variasjon i garderoben, da nevnte slitte genser er sort og hvit-stripete. Men fin var den uansett, selv om den var noe lik den gamle, som sikkert kan brukes litt til. Lengre ermer og annet snitt også. Regner med å prøve den ved neste anledning. Og eventuellt spørre etter annen farge. Tiden vil vise.

Dette var et teit "jeg-er-ikke-død"-innlegg. Sånn kan det gå.
Håper januar har vært bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar