mandag 28. mai 2012

Sommer og hatt.

I de siste dagene har det vært varmt, solfylt og dermed flott - for mange. Men, for å si det sånn - sommeren er ikke akkurat min årstid. Jeg synes har alltid syntes at det er unødvendig varmt, for lyst, været krever for lite klær enn det jeg foretrekker, jeg blir solbrent, kronisk tørst og er attpåtil veldig allergisk.
For min del kunne det ha vært høst hele året, og jeg kunne ha kledd meg slikt;



Men det er jo ikke realistisk. Det blir varmt. Og nok klaging, jeg ser jo virkelig årstidens sjarm også. Sommeren er som regel veldig avslappende og uanstrengt. Så i år har jeg forsøkt å være så positiv som mulig, lesset på med solkrem, solbriller og hatt. Ikke minst hatt. At jeg ikke har brukt hatt de foregående sommerne er underlig i seg selv da jeg eier flere hatter. Så takk tumblr - for at jeg har fått muligheten til å la meg inspirere av flotte sommerkledde mennesker med hatt!

Dog har jeg bare varme ullhatter, og dermed forstått at jeg virkelig kunne trenge en i strå - for hatt beskytter virkelig godt mot sola, og hodet unngår å bli varmt og verkende. Og det ser jo unektelig ganske kult ut. Så hatt anbefales! Jeg lagde dermed noen antrekk på polyvore for å gjøre meg tilstrekkelig sommerinspirert.



Så nå får jeg saumfare butikkene etter en god og anvendelig stråhatt. Noen tips?

1 kommentar:

  1. Hatter er virkelig undervurderte! Beskytter hårfargen, beskytter ansiktet og ser fint ut i tillegg. Jeg har en stor, floppy stråhatt (kjøpt på Lindex i fjor) som jeg liker veldig godt, og en "boater" fra et marked i London. Marked og loppemarked generelt tror jeg er et bra sted å lete, og ellers har jo de fleste kjedebutikkene en eller annen variant nå for tiden – så kan man heller pynte den med bånd eller noe for å sette sitt eget preg på den :)

    SvarSlett